Залишити заявку
Проєкти
Хто ми
Як працюємо
Бібліотека
Контакти
Вакансії
Стратегія розвитку спорту // м.Маріуполь
2017
BigCity
Lab
Проблема
Характерною особливістю стану спорту в Україні і зокрема в Маріуполі є радянська модель управління. Акцент робиться на спорт високих досягнень, де:

  • 99% державних витрат здійснюється на утримання 7-ми міських ДЮСШ, де займається 4 100 осіб, переважно у віці 7-17 років.
  • 1% коштів витрачається на інше населення Маріуполя (близько 430тис. осіб)

В результаті лише 12% дорослого населення регулярно займається спортом. Для порівняння, в середньому в країнах ЄС цей показник складає 42%, а в Швеції, яка займає за цим показником перше місце в Європі, - 69%.

Регулярне заняття фізичними вправами (мінімум один раз на тиждень не менше 30 хвилин) знижує ризики багатьох хронічних захворювань, таких як хвороби серця, інфаркти, діабет, онкологічні захворювання, ожиріння, розлад психічної системи та інші. Враховуючи, що в Маріуполі за останні 5 років серцево-судинні захворювання складають 53,5%, а злоякісні утворення (рак) -14,2%, популяризація масового спорту та здорового способу життя є важливим пріоритетом для міста.
Мета
В 2017 наша команда розробила стратегію розвитку спорту в місті Маріуполь, основною ціллю якої стала популяризація масового спорту - спорт для всіх.

Стратегічною метою до 2021 року стало збільшення в Маріуполі кількість дітей і дорослих, які регулярно займаються спортом та закладання фундаментів для стійкого зростання (не менше 2% / рік) в наступні десять років до 2030 року.
Аналіз
Щоб зрозуміти причини та способи вирішення даної ситуації ми дослідили ключові напрямки міських програм по розвитку здорового способу життя у світі, кращі практики та рекомендації по розвитку спорту від Європейської Комісії, Всесвітньої Організації Здоров'я, європейські та американські академічні дослідження та урядові доповіді.

Основними проблемами є:
1
Незадовільний стан об'єктів інфраструктури (приміщення спортивних клубів, майданчиків та інше)
2
Неефективна система організації та управління (Організація спортом здійснюється з використанням підходів і методів 60-х-70-х років минулого століття)
3
Відсутність уваги до масового аматорського спорту (У Маріуполі, як і в Україні в цілому, не розвинена система громадських спортивних клубів)
Пропозиція
Для досягнення мети ми виділили 3 пріоритети:
1. Інфраструктура
Містам потрібна сучасна інфраструктура для масового аматорського спорту. Основними задачами цього стратегічного напрямку стали:

  • будівництво всесезонних мультиспортивних майданчиків для ігрових видів спорту, бігові і велодоріжки доріжки, басейни

  • ремонт діючих майданчиків та об'єктів

  • будівництво спортивних об'єктів відкритого користування спортивними клубами
2. Масовий спорт
Акцент стратегічних змін повинен бути зроблений на розвиток масового аматорського спорту. Основними інструментами тут є:

  • Популяризація спорту шляхом рекламних кампаній, спеціальних заходів та проєктів для кожної цільової аудиторії (наприклад залучення жінок за рахунок діджитал кампаній на зразок англійської This Girl Can)

  • Розвиток клубної спортивної культури

  • Змагання серед цільових груп
3. Людський капітал (міські лідери спорту, тренери, волонтери)
Успішний пошук і подальше навчання спортивних менеджерів - запорука успіху реалізації стратегії. Фокус цього стратегічного напрямку на:

  • Реформуванні управління спорту

  • Створення центрів та освітніх програм для міських лідерів спорту, тренерів та волонтерів
Відповідно до віку цільової аудиторії ми розробили різні програми:

  • 7-17 років - стратегія "Починай!" - залучення дітей та молоді до спорту шляхом цікавих гуртків та заходів в шкільних спортивних клубах

  • 18-50 - стратегія "Продовжуй" для залучення студентів та працюючих підтримувати здоровий спосіб життя

  • 50+ - стратегія "Продовжуй і бери участь" для залучення людей третього віку в спорт з урахуванням їх специфічних потреб в тренуваннях і змаганнях
Для кожного стратегічного напрямку ми розробили задачі разом з операційними цілями, планами заходів та програм, ключовими показниками успішності та способами моніторингу.
Що далі
Бренд Msport.

Разом з Banda ми розробили бренд для розвитку спорту в Маріуполі - Msport. Окрім бренду у Маріуполя тепер є брендбук з основними темплейтами презентацій, гайдлайнами по використанню шрифтів та лого.
Спортивна карта Маріуполя.

На замовлення КП М-Спорт ми створили онлайн-платформу Msport з усіма спортивними заходами, клубами та новинами міста. На спортивній мапі Маріуполя можна легко знайти гуртки чи клуби в залежності від району чи виду спорту.
Оновлена організаційна структура Управління фізичної культури та спорту.

Розроблена нова організаційна структура Управління фізичної культури та спорту, де:

  • Створено відділ статистики і обліку для збору єдиної бази даних, що допоможе підвищенню якості досліджень та розуміння, куди і як потрібно рухатися далі

  • Окремий фокус на менеджерах, які розвивають спорт в районах та допомагають організовувати заходи. Саме це дозволяє досягти цілей в збільшенні кількості населення, які регулярно займаються спортом

  • Окремий фокус на спорті високих досягнень - його фінансування залишається незмінним, проте він не займає найбільшу увагу в управлінні
Методичні рекомендації по створенню і розвитку клубної системи масового спорту.

Ми допомогли у створенні методички з практичними рекомендаціями, як можна побудувати систему розвитку і фінансування дитячого спорту (7-17 років) та дорослого (18+), виділили види спорту, яким слід приділяти найбільшу увагу та підтримку, представили елементи змагальної системи міста та поступові кроки для її розбудови, написали інструкцію з покроковими інструкціями як зареєструвати спортивний клуб чи створювати веб-клопотання.
Спортивний хаб у Маріуполі.

Запропонували концепцію спортивного хабу Маруіполя - мультиспортивний комплекс з відповідним зонуванням та аналізом кращих практик.
Розробка дизайн-концепції BALBEK BUREAU.
Навчання лідерів спорту.

Створили програму занять для лідерів спорту та тренерів, що включала:
  • Тренінг з проведення тренувань з футболу та бігу - через великий попит на данні тренування в місті, ми віднесли іх в окремий тренінг
  • Тренінг з проведення загальної фізичної підготовки
  • Тренінг зі спортивного менеджменту
  • Тренінг з першої допомоги Товариства Червоного Хреста України
В рамках програми навчання прошло 60 лідерів спорту.
Станом на 2020 рік.

В місті створено 70 спортивних клубів, в яких займається 6 000 жителів.