{{table-1="/tables"}}
Інструменти трансформації:
  • Укриття — як простір, призначений для фізичної безпеки, та додаткове місце для навчання.
  • Укриття — як простір, призначений для фізичної безпеки, та додаткове місце для навчання.
  • Укриття — як простір, призначений для фізичної безпеки, та додаткове місце для навчання.
  • Укриття — як простір, призначений для фізичної безпеки, та додаткове місце для навчання.
  • Укриття — як простір, призначений для фізичної безпеки, та додаткове місце для навчання.
  • Укриття — як простір, призначений для фізичної безпеки, та додаткове місце для навчання.
  • Укриття — як простір, призначений для фізичної безпеки, та додаткове місце для навчання.
  • Укриття — як простір, призначений для фізичної безпеки, та додаткове місце для навчання.
  • Укриття — як простір, призначений для фізичної безпеки, та додаткове місце для навчання.
  • Укриття — як простір, призначений для фізичної безпеки, та додаткове місце для навчання.
  • Що?
  • Для чого?
  • Аудит обʼєкта на безбарʼєрність
  • Щоб скласти технічне завдання на проєктування та переконатися, що архітектор(к)и врахують необхідні зміни.
  • Розробка проєктно-кошторисної документації або ж перевірка наявної на безбарʼєрність — за умови вже зробленого проєкту
  • Щоб впевнитись у тому, що обʼєкт спроєктовано якісно та з урахуванням всіх норм. Перевірку проходить стадія робочої документації, яку часто не перевіряють під час експертизи в обʼєктах СС1 та СС2.
  • Перевірка будівництва на безбарʼєрність
  • Щоб переконатися, що будівельники правильно виконують роботи і обʼєкт точно вийде безбарʼєрним.
  • Розробка проєктно-кошторисної документації для адаптації будівлі та приведення ї до норм доступоності
  • Щоб адаптувати будівлю до потреб маломобільних груп населення та проводити авторський нагляд за будівельними процесами.
{{table-2="/tables"}}
  • Всі поверхні розташовані на одній висоті.
  • Укриття — як простір, призначений для фізичної безпеки, та додаткове місце для навчання.
  • Побудовано доступну вбиральню.
  • Укриття — як простір, призначений для фізичної безпеки, та додаткове місце для навчання.
  • Укриття — як простір, призначений для фізичної безпеки, та додаткове місце для навчання.
  • Укриття — як простір, призначений для фізичної безпеки, та додаткове місце для навчання.
  • Укриття — як простір, призначений для фізичної безпеки, та додаткове місце для навчання.
  • Укриття — як простір, призначений для фізичної безпеки, та додаткове місце для навчання.
  • Укриття — як простір, призначений для фізичної безпеки, та додаткове місце для навчання.
  • Укриття — як простір, призначений для фізичної безпеки, та додаткове місце для навчання.
  • Естонська спортивна політика до 2030 року (затверджена у 2015)


  • Українська стратегія розвитку фізичної культури і спорту до 2028 року (прийнята у 2020)
  • Візія та Цілі
  • Ментальне та фізичне здоров'я та стан естонців/-ок відповідає рівню жителів/-ок Скандинавських країн; середовище та послуги сприяють довголіттю, самореалізації та економічному зростанню

    Спорт та вправи як спосіб створити позитивний імідж Естонської Республіки

  • Українці/-ки регулярно та свідомо займаються фізичною культурою і спортом

    Україна — спортивна держава з умовами та можливостями підготовки спортсменів/-ок світового рівня

    Доступність для кожної людини, зокрема осіб з інвалідністю, мережі спортивної інфраструктури світового рівня

    Сфера забезпечена кваліфікованими фахівцями/-чинями

  • Принципи та Цінності
  • - Справедлива гра
    - Згуртованість
    - Залученість та відкритість
    - Здорове та активне життя
    - Саморозвиток протягом усього життя
    - Відповідальність

  • Не зазначаються
  • Етапи
  • Не зазначаються
  • - Перший етап (2021-2022 роки): план дій з ризиками, показниками, моніторингом та оцінюванням

    - Другий етап (2023-2024 роки): виконання плану дій та впровадження інновацій у сфері фізичної культури і спорту

    - Третій етап (2025-2028 роки): підвищення конкурентоспроможності сфери фізичної культури і спорту України у світі

  • Пріоритети
  • 1. Регулярне фізичне навантаження
    (від 1/3 до ⅔ населення — показник Скандинавських країн):

    - створені умови для потреб різних вікових групучасть в спортивних заходах та медичних перевірках доступна для всіх

    - розвиток системи рекреаційних активностей

    - інтегрування спортивних об'єктів в дизайн та будівництво публічних просторів

  • 1. Фізично активна нація:

    - соціальна реклама на телебаченні

    - комунікаційна стратегія формування здорових звичок у суспільстві

    - сприяння створенню фонду розвитку спорту та рухової активності для поліпшення матеріально-технічної бази спорту

    - пілотний проєкт "Гроші ходять за послугою" у системі масового спорту та оздоровчого фітнесу

    - проведення загальнодоступних спортивних заходів для активного сімейного дозвілля в місцях масового відпочинку — підтримка та координація регіональних центрів "Спорт для всіх"

    - облаштування безпечних маршрутів для пішохідного, велосипедного, водного туризму

    - розробка нових підходів до проведення занять з фізичної культури (виховання) у закладах освіти як органічної складової здорового способу життя

    - впровадження рекомендацій щодо призначення лікарями/-ками, зокрема сімейними, рухової активності як дієвого засобу зниження ризику неінфекційних захворювань

  • 2. Вправи та спорт — вагома складова економіки та працевлаштування:

    - мапування заходів для оцінки економічного впливу спортивних послуг

    - державний сектор — створення умов через законодавство, підтримку , інфраструктуру та тренінги; спортивні організації — залучення людей та організація заходів

    - загальні правила та вимоги до надання допомоги спортивним організаціям

  • 2. Спорт вищих досягнень. Очікуваних результатів дуже багато: не нижче 21 загальнокомандного місця на Іграх Олімпіади 2028 року та не нижче 20 — на зимових Олімпійських іграх; не нижче 10 загальнокомандного місця у Дефлімпійських та Паралімпійських іграх; досягнення не нижче 10 загальнокомандного місця на Всесвітніх іграх; проведення в Україні не менше 80 міжнародних змагань:

    - забезпечення діяльності ДЮСШ та резервного спорту

    - забезпечення системи мотивацій тренерів/-ок і спортсменів/-ок до високих спортивних досягнень

    - забезпечення ефективної діяльності Національної платформи із запобігання маніпулюванням спортивними змаганнями та боротьби з договірними матчами

    - підвищення рівня якості спортивної медицини

    - підвищення наукового супроводу спортсменів/-ок

    - самодостатність спортивних федерацій

    - регулярне проведення в Україні офіційних міжнародних спортивних змагань

  • 3. Вправи та спорт як основоположники
    цінностей
    (виконання узгоджених правил, повага до однолітків/-ок та конкурентів/-ок, а також здатність чесно перемагати та гідно програвати):

    - спорт як ефективний освітній та інклюзивний елемент, який допомагає розширити колективну участь та інтеграцію

    - спосіб залучення волонтерів/-ок та поширення олімпійських цінностей (екологічна сталість)
  • 3. Спортивна інфраструктура:

    - інвентаризація та оцифрування всіх об'єктів спортивної інфраструктури, утримання їх та використання (аналіз та моніторинг стану споруд в регіонах)

    - формування мережі сучасних та привабливих спортивних споруд за місцем проживання, у місцях масового відпочинку

    - внесення змін до планування території (парки для фізичної активності та спорту на свіжому повітрі, безпечні велосипедні та пішохідні доріжки)

    - створення мультиспортивних комплексів, зокрема п'яти сучасних центрів підготовки спортсменів/-ок

    - нормативно-правове підґрунтя, що сприятиме залученню інвесторів/-ок, меценатів/-ок та спонсорів/-ок до будівництва, відновлення та реконструкції наявної інфраструктури

    - забезпечення безперешкодного доступу до спорту для людей з інвалідністю

  • 4. Естонія достойно представлена на міжнародному рівні:

    - забезпечення постійних, різноманітних та спланованих тренувань для дітей та молодих людей у спортивних клубах та школах

    - регіональні та національні навчальні центри для дітей та молоді систематично створюються та розвиваються

    - вищі навчальні заклади (з гнучкими годинами роботи для викладачів/-ок)

    - покращення фінансової моделі та юридичні зміни для підтримки найкращих атлетів/-ок

    - підтримка дослідницької діяльності у галузі спорту, медицини та реабілітації

    - проведення міжнародних змагань та заходів в Естонії

  • 4. Цифрова трансформація сфери

    - фізичної культури і спорту

    - електронні реєстри

    - дистанційне оформлення послуг

    - інтеграція електронної та медичної картки спортсмена/-ки

    - платформа для кооперації меценатів/-ок та отримувачів/-ок їхньої допомоги

    - оцифровування всієї інформації
  • 5. Кадрове забезпечення сфери фізичної культури і спорту

    - затвердження професійних стандартів

    - впровадження системи заходів для підвищення кваліфікації

    - прийняття сучасної концепції розвитку фахової освіти
  • Sport Act, Estonia (1998 рік, оновлений у 2006 році)


  • Закон України про фізичну культуру та спорт (1993 рік)
  • Організаційні засади
  • 1. Розподіл обов'язків/повноважень відбувається за рівнем:

    Область/регіон: мають можливість вносити пропозиції щодо розвитку державного фінансування та інвестиційних програм в спорті, є дорадча спортивна рада при обласному уряді

    Сільські ради та міста: визначають місця для спортивних занять в своїх територіальних межах, схвалюють умови та процедуру надання підтримки спортивним організаціям з місцевих бюджетів, забезпечують умови для занять фізкультурою в муніципальних школах, спортивних школах та молодіжних кемпах, інформують обласні адміністрації та Міністерство культури про наміри змінити ціль спортивного об'єкту
  • 1. Розподіл обов'язків/повноважень відбувається за рівнем:

    Центральний орган виконавчої влади займається:

    - формуванням інвестиційної, антимонопольної, регуляторної політики у сфері фізичної культури та спорту

    - погодженням системи відзнак, нагород, нормативів кадрового та матеріально-технічного забезпечення

    - визнанням видів спорту- затвердженням Єдиного календарного плану фізкультурно-оздоровчих і спортивних заходів України- атестацією для спортивних тренерів/-ок та суддів

    - визначає тенденції розвитку, узагальнює вітчизняний та іноземний досвід, розробляє проєкти програм розвитку фізичної культури

    - надає державну підтримку громадським організаціям фізкультурно-спортивної спрямованості, 

    - організовує здійснення контролю за якістю фізкультурно-спортивних послуг

    - забезпечує реалізацію програм розвитку фізичної культури і спорту

    - розвиває спортивну медицину

    - організовує та забезпечує будівництво і реконструкцію спортивних споруд

    Органи місцевого самоврядування можуть підтримувати діяльність місцевих осередків національних суб'єктів

    Місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування можуть створювати центри фізичного здоров'я населення, організовувати будівництво спортивних споруд та співпрацювати з відповідними громадськими організаціями фізкультурно-спортивної спрямованості та іншими закладами фізичної культури і спорту.

  • 2. Існуючі спортивні організації:
    спортивний клуб, регіональне спортивне об'єднання, спортивна федерація, спортивна асоціація, національний Олімпійський комітет


    3. Одне з завдань Міністерства культури — створення та підтримка бази даних по спорту, що включає перелік спортивних організацій, шкіл, обʼєктів та тренерів/-ок.

  • 2. Показники, що використовують для оцінки стану розвитку фізичної культури і спорту:

    - фізичне здоров'я різних груп населення

    - залучення громадян/-ок до занять масовим спортом]

    - залучення людей з інвалідністю

    - досягнення спортсменів/-ок України

    - забезпеченість кадрами

    - створення умов для доступу людей з інвалідністю до спортивних споруд

    - фінансове та матеріально-технічне забезпечення сфери

  • Фінансування (державна підтримка спорту)
  • 1. Основні положення державного фінансування:

    - Фінансування доступне для всіх спортивних організацій, які мають план розвитку (місія, цілі, заходи та засоби для їхньої реалізації на 4 роки) та були внесені в базу спортивних організацій. Як саме розподіляються кошти, визначається окремим положенням

    - Надання підтримки спортивним федераціями, спортивним клубам та школам у виплаті зарплати тренер(к)ам для дітей та молоді до 24 років (розмір виплати залежить від кількості годин)

    - Державні спортивні стипендії та нагороди за визначні досягнення

    - Недотримання антидопінгових правил — втрата права отримувати державну стипендію чи іншу підтримку


    2. Окремим розділом винесена державна підтримка для переможців/-ниць Олімпійських Ігор

  • 1. Існуючі пільги та допомога від держави:

    - Заклади фізичної культури і спорту звільняються від сплати земельного податку

    - Існують податкові пільги для благодійників/-ць у сфері спорту

    - Держава сприяє діяльності суб'єктів, які інвестують у спорт в Україні

    - Місцеві держадміністрації можуть надавати пільги (на оплату комунальних послуг) та надавати фінансову підтримку з відповідних бюджетів

    - Відшкодування тренер(к)ам компенсації, що встановлені законодавством про працю

    - Встановлення надбавок за спортивні звання

    2. Окремим розділом винесена інформація про видатні спортивні досягнення і значний вклад у розвиток фізичної культури і спорту. Спортсмен(к)и, їхні тренер(к)и та інші фахівці/-чині у сфері фізичної культури і спорту можуть бути відзначені державними нагородами.

  • Вимоги до організації спортивних заходів
  • 1. В законах міститься перелік вимог до подачі заявки на проведення спортивного заходу, де особлива увага приділяється безпеці та порядку, причинам для можливої відмови, заходам, для організації яких потрібен дозвіл, та можливим штрафам за порушення.
  • 1. В законах більше уваги приділяється рекламі, організації та інформаційному забезпеченню заходів. "Спортивні змагання не визнаються та не можуть визначатися як міжнародні, у тому числі в рекламі та інформаційних повідомленнях, без включення їх до Єдиного календарного плану фізкультурно-оздоровчих і спортивних заходів України".