Естонська спортивна політика до 2030 року (затверджена у 2015)
Українська стратегія розвитку фізичної культури і спорту до 2028 року (прийнята у 2020)
Візія та Цілі
Ментальне та фізичне здоров'я та стан естонців/-ок відповідає рівню жителів/-ок Скандинавських країн; середовище та послуги сприяють довголіттю, самореалізації та економічному зростанню
Спорт та вправи як спосіб створити позитивний імідж Естонської Республіки
Українці/-ки регулярно та свідомо займаються фізичною культурою і спортом
Україна — спортивна держава з умовами та можливостями підготовки спортсменів/-ок світового рівня
Доступність для кожної людини, зокрема осіб з інвалідністю, мережі спортивної інфраструктури світового рівня
Сфера забезпечена кваліфікованими фахівцями/-чинями
Принципи та Цінності
- Справедлива гра
- Згуртованість
- Залученість та відкритість
- Здорове та активне життя
- Саморозвиток протягом усього життя
- Відповідальність
Не зазначаються
Етапи
Не зазначаються
- Перший етап (2021-2022 роки): план дій з ризиками, показниками, моніторингом та оцінюванням
- Другий етап (2023-2024 роки): виконання плану дій та впровадження інновацій у сфері фізичної культури і спорту
- Третій етап (2025-2028 роки): підвищення конкурентоспроможності сфери фізичної культури і спорту України у світі
Пріоритети
1. Регулярне фізичне навантаження
(від 1/3 до ⅔ населення — показник Скандинавських країн):
- створені умови для потреб різних вікових групучасть в спортивних заходах та медичних перевірках доступна для всіх
- розвиток системи рекреаційних активностей
- інтегрування спортивних об'єктів в дизайн та будівництво публічних просторів
1. Фізично активна нація:
- соціальна реклама на телебаченні
- комунікаційна стратегія формування здорових звичок у суспільстві
- сприяння створенню фонду розвитку спорту та рухової активності для поліпшення матеріально-технічної бази спорту
- пілотний проєкт "Гроші ходять за послугою" у системі масового спорту та оздоровчого фітнесу
- проведення загальнодоступних спортивних заходів для активного сімейного дозвілля в місцях масового відпочинку — підтримка та координація регіональних центрів "Спорт для всіх"
- облаштування безпечних маршрутів для пішохідного, велосипедного, водного туризму
- розробка нових підходів до проведення занять з фізичної культури (виховання) у закладах освіти як органічної складової здорового способу життя
- впровадження рекомендацій щодо призначення лікарями/-ками, зокрема сімейними, рухової активності як дієвого засобу зниження ризику неінфекційних захворювань
2. Вправи та спорт — вагома складова економіки та працевлаштування:
- мапування заходів для оцінки економічного впливу спортивних послуг
- державний сектор — створення умов через законодавство, підтримку , інфраструктуру та тренінги; спортивні організації — залучення людей та організація заходів
- загальні правила та вимоги до надання допомоги спортивним організаціям
2. Спорт вищих досягнень. Очікуваних результатів дуже багато: не нижче 21 загальнокомандного місця на Іграх Олімпіади 2028 року та не нижче 20 — на зимових Олімпійських іграх; не нижче 10 загальнокомандного місця у Дефлімпійських та Паралімпійських іграх; досягнення не нижче 10 загальнокомандного місця на Всесвітніх іграх; проведення в Україні не менше 80 міжнародних змагань:
- забезпечення діяльності ДЮСШ та резервного спорту
- забезпечення системи мотивацій тренерів/-ок і спортсменів/-ок до високих спортивних досягнень
- забезпечення ефективної діяльності Національної платформи із запобігання маніпулюванням спортивними змаганнями та боротьби з договірними матчами
- підвищення рівня якості спортивної медицини
- підвищення наукового супроводу спортсменів/-ок
- самодостатність спортивних федерацій
- регулярне проведення в Україні офіційних міжнародних спортивних змагань
3. Вправи та спорт як основоположники
цінностей (виконання узгоджених правил, повага до однолітків/-ок та конкурентів/-ок, а також здатність чесно перемагати та гідно програвати):
- спорт як ефективний освітній та інклюзивний елемент, який допомагає розширити колективну участь та інтеграцію
- спосіб залучення волонтерів/-ок та поширення олімпійських цінностей (екологічна сталість)
3. Спортивна інфраструктура:
- інвентаризація та оцифрування всіх об'єктів спортивної інфраструктури, утримання їх та використання (аналіз та моніторинг стану споруд в регіонах)
- формування мережі сучасних та привабливих спортивних споруд за місцем проживання, у місцях масового відпочинку
- внесення змін до планування території (парки для фізичної активності та спорту на свіжому повітрі, безпечні велосипедні та пішохідні доріжки)
- створення мультиспортивних комплексів, зокрема п'яти сучасних центрів підготовки спортсменів/-ок
- нормативно-правове підґрунтя, що сприятиме залученню інвесторів/-ок, меценатів/-ок та спонсорів/-ок до будівництва, відновлення та реконструкції наявної інфраструктури
- забезпечення безперешкодного доступу до спорту для людей з інвалідністю
4. Естонія достойно представлена на міжнародному рівні:
- забезпечення постійних, різноманітних та спланованих тренувань для дітей та молодих людей у спортивних клубах та школах
- регіональні та національні навчальні центри для дітей та молоді систематично створюються та розвиваються
- вищі навчальні заклади (з гнучкими годинами роботи для викладачів/-ок)
- покращення фінансової моделі та юридичні зміни для підтримки найкращих атлетів/-ок
- підтримка дослідницької діяльності у галузі спорту, медицини та реабілітації
- проведення міжнародних змагань та заходів в Естонії
4. Цифрова трансформація сфери
- фізичної культури і спорту
- електронні реєстри
- дистанційне оформлення послуг
- інтеграція електронної та медичної картки спортсмена/-ки
- платформа для кооперації меценатів/-ок та отримувачів/-ок їхньої допомоги
- оцифровування всієї інформації
5. Кадрове забезпечення сфери фізичної культури і спорту
- затвердження професійних стандартів
- впровадження системи заходів для підвищення кваліфікації
- прийняття сучасної концепції розвитку фахової освіти