Інклюзивність країни твориться не на сторінках законодавства чи в документах ДБН. Це конкретні рішення, а зокрема — рішення конкретних людей у бізнесі. Адміністраторів кав’ярень, які встановлюють пандус та широкі вхідні двері. Власників готелів, які дотримуються вимог універсального дизайну, проєктуючи номер і санвузол. Директорів підприємств, які працевлаштовують людей з інвалідністю. Такий підхід до організації бізнесу насамперед про людиноцентричність. А безбар’єрність — лише один із проявів турботи бізнесу про своїх споживачів і працівників.
Маломобільні групи населення — люди, які мають постійні або тимчасові труднощі з пересування чи орієнтуванням у просторі.
Кожен із нас на будь-якому етапі життя і у будь-якій ситуації може потребувати інклюзивних рішень. Наприклад, маломобільні люди — це не лише люди з інвалідністю. Це також можуть бути вагітні жінки, літні люди, люди з дитячими візками чи габаритним багажем. І навіть ті, хто замість пішохідного переходу дивиться в екран смартфона.
яка створюється діями. Адаптація фізичних та соціальних просторів під потреби маломобільних груп населення — це прояв гідного ставлення до захисників. Забезпечення рівних можливостей для всіх людей свідчить про свідомість соціальну відповідальність бренду.
які хочуть до вас повертатися, бо почуваються цінними й бажаними. Якщо вашими послугами чи товарами можна скористатися без додаткових зусиль, це дозволяє залучити більшу аудиторію і отримати більше позитивних відгуків. Також турбота про «внутрішнього клієнта» — працівника — сприяє зниженню плинності кадрів і підвищення продуктивності.
які відчувають себе важливими для компанії. Забезпечення гідних та інклюзивних умов праці і турбота про співробітників знижує плинність кадрів і підвищує продуктивність. А це, в свою чергу, позитивно впливає на бізнес.
яка також залежить від іміджу компанії. Крім цього, згідно з дослідженням Deloitte (2023), 63% споживачів важливо бачити, що дії бізнесу/виробника скеровані на допомогу ветеранам, а 20% відповіли, що готові купувати в таких компаній, навіть якщо товари будуть суттєво дорожчі.
яка зміцнюється завдяки довірі клієнтів, лояльності партнерів, стійкості команди. Залучення нових сегментів споживачів завжди є значною перевагою для довгострокового успіху. А людиноцентричність і доступність приносить бізнесу конкретні вигоди. Ставати інклюзивним – це не лише про етичний вибір, а і про стратегічний.
Сьогодні безбар’єрність означає значно більше, ніж соціальна відповідальність. Вона стала обов’язковим елементом бізнесу, у який підприємці інвестують час та зусилля. Адже це необхідний шлях розвитку нашої країни. Не тренд, не примха, а формування колективної свідомості, яка шанобливо і з турботою ставиться до кожного й кожної.