
Рішення розроблене у межах проєкту “Простір довіри”, який реалізує Центр інноваційної освіти “Про.Світ” у партнерстві з Міністерством освіти і науки України та за сприяння ПРООН в Україні за фінансової підтримки уряду Данії. Автор дизайн-рішення — урбан-бюро повного циклу Big City Lab.
Кабінет психологічної служби ліцею “Інсайт” — простір, де психологу зручно працювати, а діти почуваються у безпеці.
Оскільки наша команда системно працює з освітніми просторами, цей напрям став ще одним вектором наших досліджень. Ми розробили універсальне рішення для кабінету психолога — його можна адаптувати під будь-яке приміщення у будь-якій школі.
Простір ліцею — це пілотний проєкт. Розроблені дизайн та інфраструктурні рішення формують кабінет, в якому фахівцям/-чиням зручно працювати, а дітям — комфортно перебувати. Цей простір відповідає як потребам школярів та школярок, так і вимогам до роботи з ними.
Цей кабінет — пілотний проєкт, що демонструє, якими можуть і мають бути сучасні психологічні простори.

Часто психолог у школі працює за залишковим принципом. У нього немає можливості глибоко взаємодіяти з дітьми, проводити діагностичні чи профілактичні заняття — найчастіше він працює на заміні вчителів.
А 60% психологів навіть не мають власного кабінету в школі. Це означає відсутність конфіденційності і можливості попрацювати індивідуально з тими, хто цього потребує.
У деяких школах взагалі немає психологів.
Тому у цьому проєкті для нас було важливо не тільки створити затишний простір довіри, а й забезпечити гідні умови для виконання функцій, які покладаються на психологічну службу.
{{slider-85="/sliders"}}
Для нас було важливо показати нове бачення кабінету психолога. Відмовитися від того, якими зазвичай уявляють шкільні класи, та орієнтуватися на потреби психологів і тих, з ким вони працюють.
Головні герої цього приміщення — діти. І вони мають почуватися комфортно та безпечно, перебуваючи в кабінеті.
Цьому сприяють розроблені рішення:
Затишок і комфорт. М’які подушки, ілюстрації на стінах і меблі, на яких можна сидіти з ногами, створюють довірливу атмосферу. Це допомагає дітям розслабитися й відчути кабінет своєю територією.
Простір на рівні дитини. Невисокі та легкі меблі, розташовані на рівні очей дитини, формують простір, який не тисне й співмасштабний до школярів і школярок.
Безбар’єрність. Широкі двері, простір для маневрування й доступний умивальник забезпечують комфорт для дітей та дорослих на кріслах колісних. Ми також підняли рівень підлоги на 10 см — таким чином прибрали різницю висот і зробили кабінет доступним.
Гнучке зонування. Посередині кабінету знаходиться штора, що дозволяє швидко змінювати конфігурацію простору. Вона може розділити кімнату на дві активні зони або просто створити менший, затишніший простір, у якому дітям легше відкриватися.
Лише необхідні меблі. Меблі підібрані так, щоб максимально ефективно використати доступну площу, не захаращуючи її. Усі вони є на українському ринку та фінансово доступні.
Природна палітра. Кольори стін, штор і меблів наближені до природних відтінків — зелений, бежевий, світле дерево. Вони підтримують атмосферу довіри, не перевантажують увагу та сприяють розслабленню.
Безпечні та практичні матеріали. Усі матеріали — негорючі, зносостійкі й легкі в догляді. Навіть світлі поверхні добре миються, що важливо для шкільного середовища.
Атмосферне світло. Невеликі світильники й гірлянди додають м’якості освітленню та створюють відчуття затишку і навіть магії.
Захист від спеки. Попри відсутність кондиціонера, ролети допоможуть контролювати світло та перегрів приміщення влітку.
Продумане наповнення. Тут є ігри, методики, предмети для сенсорної регуляції, підібрані з психологом.
{{slider-86="/sliders"}}
Кабінет розташовується на першому поверсі закладу. Так, доступ до нього буде зручнішим, а батькам, які йдуть на зустріч з психологом, не треба буде проходити через половину будівлі.

Над проєктом працювали
Ірина Іщенко — дизайнерка
Ірина Бакликова — архітекторка
Ірина Кулик — проджект-менеджерка