Кабінет психологічної служби для ліцею “Інсайт” // м. Вознесенськ

Рішення розроблене у межах проєкту “Простір довіри”, який реалізує Центр інноваційної освіти “Про.Світ” у партнерстві з Міністерством освіти і науки України та за сприяння ПРООН в Україні за фінансової підтримки уряду Данії. Автор дизайн-рішення — урбан-бюро повного циклу Big City Lab.

Кабінет психологічної служби ліцею “Інсайт” — простір, де психологу зручно працювати, а діти почуваються у безпеці.

Оскільки наша команда системно працює з освітніми просторами, цей напрям став ще одним вектором наших досліджень. Ми розробили універсальне рішення для кабінету психолога — його можна адаптувати під будь-яке приміщення у будь-якій школі.

Простір ліцею — це пілотний проєкт. Розроблені дизайн та інфраструктурні рішення формують кабінет, в якому фахівцям/-чиням зручно працювати, а дітям — комфортно перебувати. Цей простір відповідає як потребам школярів та школярок, так і вимогам до роботи з ними.

Цей кабінет — пілотний проєкт, що демонструє, якими можуть і мають бути сучасні психологічні простори.

Контекст

Часто психолог у школі працює за залишковим принципом. У нього немає можливості глибоко взаємодіяти з дітьми, проводити діагностичні чи профілактичні заняття — найчастіше він працює на заміні вчителів.

А 60% психологів навіть не мають власного кабінету в школі. Це означає відсутність конфіденційності і можливості попрацювати індивідуально з  тими, хто цього потребує.

У деяких школах взагалі немає психологів.

Тому у цьому проєкті для нас було важливо не тільки створити затишний простір довіри, а й забезпечити гідні умови для виконання функцій, які покладаються на психологічну службу.

{{slider-85="/sliders"}}

Дизайн

Для нас було важливо показати нове бачення кабінету психолога. Відмовитися від того, якими зазвичай уявляють шкільні класи, та орієнтуватися на потреби психологів і тих, з ким вони працюють.

Головні герої цього приміщення — діти. І вони мають почуватися комфортно та безпечно, перебуваючи в кабінеті.

Цьому сприяють розроблені рішення:

Затишок і комфорт. М’які подушки, ілюстрації на стінах і меблі, на яких можна сидіти з ногами, створюють довірливу атмосферу. Це допомагає дітям розслабитися й відчути кабінет своєю територією.

Простір на рівні дитини. Невисокі та легкі меблі, розташовані на рівні очей дитини, формують простір, який не тисне й співмасштабний до школярів і школярок.

Безбар’єрність. Широкі двері, простір для маневрування й доступний умивальник забезпечують комфорт для дітей та дорослих на кріслах колісних. Ми також підняли рівень підлоги на 10 см — таким чином прибрали різницю висот і зробили кабінет доступним.

Гнучке зонування. Посередині кабінету знаходиться штора, що дозволяє швидко змінювати конфігурацію простору. Вона може розділити кімнату на дві активні зони або просто створити менший, затишніший простір, у якому дітям легше відкриватися.

Лише необхідні меблі. Меблі підібрані так, щоб максимально ефективно використати доступну площу, не захаращуючи її. Усі вони є на українському ринку та фінансово доступні.

Природна палітра. Кольори стін, штор і меблів наближені до природних відтінків — зелений, бежевий, світле дерево. Вони підтримують атмосферу довіри, не перевантажують увагу та сприяють розслабленню.

Безпечні та практичні матеріали. Усі матеріали — негорючі, зносостійкі й легкі в догляді. Навіть світлі поверхні добре миються, що важливо для шкільного середовища.

Атмосферне світло. Невеликі світильники й гірлянди додають м’якості освітленню та створюють відчуття затишку і навіть магії.

Захист від спеки. Попри відсутність кондиціонера, ролети допоможуть контролювати світло та перегрів приміщення влітку.

Продумане наповнення. Тут є ігри, методики, предмети для сенсорної регуляції, підібрані з психологом.

{{slider-86="/sliders"}}

Розташування

Кабінет розташовується на першому поверсі закладу. Так, доступ до нього буде зручнішим, а батькам, які йдуть на зустріч з психологом, не треба буде проходити через половину будівлі.

Над проєктом працювали

Ірина Іщенко — дизайнерка

Ірина Бакликова — архітекторка

Ірина Кулик — проджект-менеджерка

усі проєкти
освіта
безбар’єрність

Iншi проєкти

Усі проєкти

Дизайн безбарʼєрних укриттів // м. Славутич

Активний парк // м. Бородянка

Активний парк // с. Кожанка

До усіх проектів   →