Проблема
Характерною особливістю стану спорту в Україні — і зокрема в Маріуполі — є радянська модель управління. Акцент робиться на спорт високих досягнень, де:
В результаті лише 12% дорослого населення регулярно займається спортом. Для порівняння, в середньому в країнах ЄС цей показник складає 42%, а в Швеції, яка займає за цим показником перше місце в Європі, — 69%.
У 2017 наша команда розробила стратегію розвитку спорту в місті Маріуполь, основною ціллю якої стала популяризація масового спорту — тобто “спорт для всіх”.
Мета
Стратегічною метою до 2021 року стало збільшення в Маріуполі кількість дітей і дорослих, які регулярно займаються спортом та закладання фундаментів для стійкого зростання їхньої кількості в наступні десять років.
Аналіз
Щоб зрозуміти причини та способи вирішення даної ситуації, ми дослідили ключові напрямки міських програм з популяризації здорового способу життя у світі, кращі практики та рекомендації з розвитку спорту від Європейської комісії, Всесвітньої організації здоров'я, європейські та американські академічні дослідження та урядові доповіді.
Основними проблемами є:
Пропозиція
Для досягнення мети ми виділили 3 пріоритети:
1. Інфраструктура
Містам потрібна сучасна інфраструктура для масового аматорського спорту. Основними задачами цього стратегічного напрямку стали:
2. Масовий спорт
Акцент стратегічних змін повинен бути зроблений на розвиток масового аматорського спорту. Основними інструментами тут є:
3. Людський капітал (міські лідер(к)и спорту, тренер(к)и, волонтер(к)и)
Успішний пошук і подальше навчання спортивних менеджерів та менеджерок — запорука успіху реалізації стратегії. Фокус цього напряму спрямовано на:
Відповідно до віку цільової аудиторії ми розробили різні програми:
Для кожного стратегічного напрямку ми розробили задачі разом з операційними цілями, планами заходів та програм, ключовими показниками успішності та способами моніторингу.
Що далі
Бренд MSport
Разом з Banda ми розробили бренд для розвитку спорту в Маріуполі — MSport. Окрім бренду, у Маріуполя тепер є брендбук з основними шаблонами презентацій, гайдлайнами з використання шрифтів та лого.
Спортивна карта Маріуполя
На замовлення КП М-Спорт ми створили онлайн-платформу Msport з усіма спортивними заходами, клубами та новинами міста. На спортивній мапі Маріуполя можна легко знайти гуртки чи клуби в залежності від району або виду спорту.
Методичні рекомендації зі створення і розвитку клубної системи масового спорту
Ми допомогли у створенні методички з практичними рекомендаціями, як можна побудувати систему розвитку і фінансування дитячого спорту (7-17 років) та дорослого (18+); виділили види спорту, яким слід приділяти найбільшу увагу та підтримку; представили елементи змагальної системи міста та поступові кроки для її розбудови; написали покрокову інструкцію, як зареєструвати спортивний клуб чи створювати веб-клопотання.
Спортивний хаб у Маріуполі
Ми запропонували концепцію спортивного хабу Маріуполя — це мультиспортивний комплекс з відповідним зонуванням та аналізом кращих практик. Дизайн-концепцію розробила команда BALBEK BUREAU.
{{slider-19="/sliders"}}
Навчання лідерів спорту
В рамках програми навчання пройшло 60 лідерів/-ок спорту.
Станом на 2020 рік у місті створено 70 спортивних клубів, в яких займається 6 000 жителів/-ок.
Команда
Макс Яковер — засновник урбан-бюро Big City Lab
Вікторія Тітова — CEO урбан-бюро Big City Lab
Юрій Свірідов — директор Департаменту маркетингу і комунікацій ФК “Шахтар”